יום שלישי, 5 באפריל 2011

פרק 2: הצעה שלא ניתן לסרב לה...

אחרי שהבנתי שהעסק שאני הולך להקים יהיה לימוד אנשים איך להקים עסק, הייתי צריך למצוא נישה.
ידעתי שהשוק מלא בספרים, מומחים, יועצים וקורסים שונים המציעים ללמד את נושא הקמת העסקים. הייתי חייב למצוא ייחוד, להתבלט מעל אלפי המומחים והיועצים, הספרים והקורסים הבאים. הייתי חייב להראות משהו שונה, משהו שעוד לא היה עד היום, משהו מהפכני.
התחלתי לחקור את הסיבות שאנשים לא מקימים עסקים. היו כמעט אינסוף כאלה. אין לי רעיון, אין לי זמן, אין לי הון עצמי, אין לי ידע, אני עסוק, יש לי משפחה שאני צריך לפרנס, אני בתקופת הלימודים.
באותו רגע עלה במוחי רעיון, אני אציע ללקוחות משהו שאף אחד עוד לא הציע. הצעה שלא הייתה כמותה בשוק. התחלתי לשרבט על דף את כל מה שאני אציע בקורס להקמת עסקים, תוך כדי שאני מוחק ומשנה לעיתים תכופות את מה שכתבתי אך לפני מספר שניות.
לבסוף הצלחתי לנסח את ההצעה כך:
בוא ללמוד כיצד להקים עסק בכל תחום שתרצהללא הון עצמי, ללא ידע מוקדם, ומבלי לעזוב את העבודה הנוכחית או את הלימודים. והכל בשעה אחת ביום.


זה יהיה קורס מבריק. ללא ספק. הלקוח יכול להקים איזה עסק שרק ירצה, לפי בחירתו, מבלי להוציא אגורה. הוא לא יצטרך לנטוש את הפרנסה או להפסיק את הלימודים, והחלק הכי טוב, הוא ישיג את כל זה תוך שעה.
התרגשות התחילה להציף אותי. זה יהיה קורס השנה, אולי קורס המאה. מי לא ירצה להקים עסק ללא הון עצמי בשעה ביום. זה החלום הרטוב של רוב האנשים בעולם. כי אנשים הם עצלנים. לא הצלחתי לחשוב על הרבה סיבות למה מישהו לא ישלם לי כסף על קורס שכזה.
אבל משהו היה חסר. ההצעה הייתה טובה, אין על כך ויכוח. אבל זה היה מעט ערטילאי. אפילו לאופטימיסטים ביותר. הייתי חייב לצקת מעט מספרים להצעה. איזה שהם מספרים שניתן יהיה לחוש בדמיון ותאריכים שיצטיירו כקרובים מספיק אבל לא קרובים מדי. צריך לנקוב בתאריכים וברווחים ברורים. מצד אחד שזה ייראה הגיוני לאדם הממוצע ומצד שני שזה לא ייראה מעט מדי ביחס להשקעה בקורס.
לאחר מחשבה רבה הצלחתי לקלוע למספרים שנמצאים בגבול המטושטש בין דמיון ומציאות, ונסחתי מחדש את ההצעה:

בוא ללמוד כיצד להקים עסק בכל תחום שתרצהללא הון עצמי, ללא ידע מוקדם, ומבלי לעזוב את העבודה הנוכחית או את הלימודים. והכל בשעה אחת ביום.
תוך 3-4 חודשים תקים עסק שמרוויח 5,000 בחודש.
תוך 6-9 חודשים העסק ירוויח 20,000 בחודש.

הייתי מאוד מרוצה מהמספרים. לכל הדעות זה משהו הגיוני ולא נתפס כדבר בלתי אפשרי. מצד שני, זה לא משהו שכל אחד יכול לעשות סתם ככה ולכן הלקוחות ירצו לשלם על הקורס.
למרות שזו הייתה הצעה מעולה, ולא הפסקתי להתפעל ממנה, התחלתי להכנס לראש של הלקוח.
אנשים הם פחדנים. הם לא יסכימו לשלם בלי לקבל בטחון שזה עובד. הרי למה שהם יאמינו לי שאוכל להוביל אותם ליעדים האלה. בסופו של דבר, למרות הדף עפוף הגוזמאות בו תארתי את מה שעשיתי בחיים, אף אחד לא באמת שמע עליי.
הבנתי שאני חייב להציע ללקוחות אחריות. מוצר מצויין תמיד בא עם אחריות. אחרת אף אחד לא ישלם לי כלום. לכן החלטתי להוסיף להצעה הבטחה להחזר כספי במקרה של כישלון. לקוח שלא יגיע ליעדים בזמן יקבל את כספו בחזרה מבלי להניד עפעף.

בסופו של דבר ההצעה נוסחה כך:
בוא ללמוד כיצד להקים עסק בכל תחום שתרצהללא הון עצמי, ללא ידע מוקדם, ומבלי לעזוב את העבודה הנוכחית או את הלימודים. והכל בשעה אחת ביום.
תוך 3-4 חודשים תקים עסק שמרוויח 5,000 בחודש.
תוך 6-9 חודשים העסק ירוויח 20,000 בחודש.
אם לא תצליח להקים עסק שמרוויח את הסכומים האלה בפרקי הזמן הללו, תקבל את מלוא כספך בחזרה, מיידית וללא שאלות!

הסתכלתי שוב ושוב על ההצעה ולא יכולתי שלא להתמוגג ממנה. זו הייתה פשוט הצעה מושלמת, להקים עסק, כל סוג של עסק שהלקוח יכול לדמיין, מבלי להשקיע כסף, רק שעה אחת ביום. בלי לעזוב את העבודה, בלי לעזוב את הלימודים. להקים עסק רווחי בפחות משנה ללא השקעה ובהתחייבות מלאה להצלחה זו בהחלט הצעה שלא ניתן לסרב לה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה