יום שלישי, 5 באפריל 2011

פרק 1: חייבת להיות דרך אחרת...

קוראים לי זיגי, ואני יזם.
ובכן, הייתי.
קרה משהו... הלקוחות האידיוטים לא הבינו, משהו השתבש. זה היה חייב להצליח, לא מבין איך הפרוייקט נכשל...

מצטער.
לפעמים המחשבות שלי נודדות, זה קורה לי לפעמים כשאני מנסה לענות על שאלות. מאז שהייתי ילד אהבתי לענות על שאלות. תמיד החזקתי בקנה תשובה לכל שאלה. בפעמים הבודדות שלא הייתה לי תשובה, הייתי מסתגר בחדר עד שהייתי מוצא תשובה. תשובה מוחצת. לא הייתי מצליח להרדם אם לא הייתה לי תשובה טובה. אני אפילו זוכר פעם אחת שהתהפכתי במיטה כל הלילה כי לא הצלחתי למצוא תשובה. למעשה, הייתה לי תשובה, אבל היא לא הייתה תשובה מאלפת. זה שיגע אותי. תמיד יש לי מה להגיד, על כל דבר. הפסלון הזה שמונח על השידה ליד הראש שלי? בו אני הכי גאה - מקום ראשון בתחרות מחוזית לטיעוני מחץ.

הכל התחיל אי שם, לאחר שסיימתי ללמוד. פתאום שאלתי את עצמי למה אני צריך את הלימודים האלה? בפעם השנייה בחיי לא הצלחתי למצוא תשובה טובה. הפעם הראשונה הייתה כשקראתי למורה בכיתה י"א אידיוטית כי היא לא ידעה לענות לי על שאלה, ואז היא שאלה אותי למה התנהגתי ככה. לא ידעתי לענות לה.
במשך מספר שבועות חשבתי על תשובה טובה לשאלת הלימודים הגבוהים ואיך זה יעזור לי בחיים. הבנתי שחייבת להיות דרך אחרת. דרך היזמות. היזמות היא זו שתוביל אותי אל העושר, העושר שיקנה לי בתים ומכוניות, מטוסים וסוסים.
במשך הימים הבאים, לא הפסקתי לחשוב על היזמות. רציתי להיות יזם, להיות עשיר,

באופן כללי, אני רואה כל דבר בעולם בצורה דיכוטומית. שחור או לבן. מבחינתי, כל העולם מחולק לשניים: חכמים ואידיוטים. אין לא רואה הבדל בין שתי המילים. שתיהן מציינות את מימד הטיפשות בעולם. אבל יש גם את ההפרדה בין אדונים לעבדים. אם אתם חושבים שהעבדות נכחדה מרוב העולם כבר לפני שנים, אני מציע לכם לבדוק שוב. תנסו במשרדים, במוקדים טלפונים, במפעלים. לכל מקום שתפנו תראו אותם. אה כן, היום קוראים לזה עובדים שכירים. עובד הוא עבד. כל השכירים שאתם רואים הם עבדים מודרניים. לחלקם אפילו יש תנאים שעשויים להראות טובים, אבל שלא תטעו, הם עבדים. הם לא חופשיים באמת, הם לא יזמים.
האדונים הם היזמים. הם אלה שמניעים את העולם. להיות יזם עשיר זהו החלום הרטוב של כל העבדים. עם הזמן, חלק מהעבדים יהפכו להיות יזמים, וחלק מהיזמים יהפכו לעבדים.

החלטתי שאני רוצה להיות יזם ואעשה הכל לשם כך. היה חסר לי רעיון. מה אני יכול ליזום? מה אנשים מחפשים?
הימים חלפו ועדיין לא היה לי מושג איך אוכל להקים עסק שמרוויח המון כסף. ואז יום אחד חלפה במוחי המחשבה ששינתה את חיי.
אני אקים עסק שמלמד אנשים איך להקים עסק.
זה פשוט וזה גאוני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה